Semakan Potongan Gaji ANGKASA Online (SPGA) 2021

Semakan Potongan Gaji ANGKASA.

Adalah penting untuk peminjam yang menggunakan sistem potongan gaji dengan ANGKASA untuk sentiasa peka dan tahu cara untuk membuat semakan potongan gaji mereka untuk memastikan tiada kesilapan atau kekeliruan berlaku dalam urusan pemotongan gaji bulanan.

Tak tahu macam mana nak buat semakan?

Jangan risau, admin InfoEkstra hari ini menyediakan anda artikel Semakan Potongan Gaji ANGKASA Online (SPGA) 2021 sebagai panduan untuk anda.

Jangan risau, mudah sahaja dengan menggunakan 5 cara yang bakal kami kongsikan.

Cara apa? Nak tahu?

Jom teruskan bersama kami!

Apa Itu ANGKASA (Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Berhad)?

Untuk makluman anda, ANGKASA telah diangkat sebagai sebuah koperasi yang mewakili gerakan koperasi seluruh Malaysia.

Matlamat utama penubuhan ANGKASA sebagai badan yang mewakili Gerakan Koperasi peringkat kebangsaan:

  • Menyatukan semua koperasi di dalam Malaysia
  • Mewakili Gerakan Koperasi Malaysia di peringkat kebangsaan dan antarabangsa
  • Memperjuang, mengawasi dan menjaga kepentingan dan pembangunan koperasi ahli khususnya dan Gerakan Koperasi amnya.
  • Memudahkan operasi koperasi ahli
semakan-potongan-gaji-angkasa

SISTEM POTONGAN GAJI ANGKASA (SPGA)

Sistem Potongan Gaji ANGKASA (SPGA) ialah satu sistem di mana semua potongan koperasi dan lain-lain organisasi diuruskan melalui satu saluran demi memudahkan urusan potongan gaji anggota diproses oleh jabatan kerajaan atau majikan swasta (yang berdaftar dengan BPA).

Sistem ini juga merupakan satu kemudahan kepada koperasi dan lain-lain organisasi untuk mengutip bayaran seperti yuran, saham, ansuran pinjaman dan sebagainya dengan cara lebih bersistematik dan terjamin.

Bagi anggota koperasi, sistem ini memberi kemudahan untuk mereka membayar balik semua ansuran pinjaman atau lain-lain tuntutan kepada koperasi atau organisasi lain melalui sekali arahan.

Sistem ini diwujudkan bagi memudahkan urusan semua pihak, samada “jabatan/majikan” dalam urusan penyediaan gaji setiap bulan, “koperasi/organisasi” dalam urusan mengutip bayaran balik pinjaman dan yuran manakala “anggota/individu” dalam urusan menyelesaikan bayaran ansuran setiap bulan.

Sistem Pelaporan Kredit ANGKASA dan RAM Credit Info atau ringkasnya “SPeKAR” menyediakan semakan maklumat kredit individu yang menggabungkan rekod SPGA dengan maklumat kredit di syarikat bukan-kewangan serta status bankrupsi dan juga kes litigasi atau saman mahkamah.

Maklumat kredit yang lengkap dapat membantu koperasi atau institusi kewangan lain membuat penilaian kredit seseorang pemohon kredit (individu).

Semakan Potongan Gaji ANGKASA Online (SPGA) 2021

Untuk makluman, organisasi atau koperasi yang menggunakan perkhidmatan BPA boleh mendaftar keahlian dengan SPGA secara online untuk mendaftar arahan potongan baru atau meminda atau menghentikan tuntutan semasa.

Pengguna SPGA khususnya perlu mempunyai peralatan 'MYKAD READER'  untuk membaca kad pengenalan diri sebagai mengesahkan identiti pengguna sistem.

CARA DAFTAR KEAHLIAN SPGA SECARA ONLINE

  1. Tab Daftar Keahlian
  2. Masukkan NO KP Awam/Polis/Tentera:
  3. Tekan butang Semak Status Keahlian
  4. Masukkan nombor telefon bimbit
  5. Masukkan nama ibu
  6. Tekan butang Daftar
  7. Kata Laluan dihantar ke telefon bimbit
  8. Tab Log Masuk
  9. Masukkan NO.KP Awam/Polis/Tentera yang didaftarkan
  10. Masukkan Kata Laluan
  11. Tekan butang Log Masuk
  12. Pilih Bulan dan Tahun dan tekan butang semak
  13. Tekan butang Info Lanjut untuk potongan terperinci
  14. Tekan butang Cetak untuk cetak atau simpan laporan
  15. Tekan butang Log Keluar untuk keluar dari sistem
 
Semakan Potongan Gaji ANGKASA

SEMAKAN POTONGAN GAJI ANGKASA ONLINE (SEMENANJUNG)

  1. Layari portal berikut untuk anggota koperasi yang menetap di Semenanjung: PORTAL RASMI SEMAKAN POTONGAN GAJI ANGKASA
  2. Isi kesemua maklumat yang diminta dengan lengkap.
  3. Muat naik dokumen bukti potongan gaji terkini anda.
  4. Selesai dengan semua langkah di atas, klik 'Im Not Robot' dan klik 'Submit' 

Selain daripada membuat semakan secara online, ada empat lagi cara untuk anda buat semakan potongan gaji ANGKASA ni.

Nak tahu?

Jom teruskan bersama kami.

SEMAKAN MELALUI EMEL 

Peminjam boleh membuat semakan potongan gaji melalui emel yang kami sertakan di bawah:

  • semakan@angkasa.coop
  • semakan.angkasa@gmail.com

SEMAKAN MELALUI SMS/TELEFON

Selain daripada, peminjam juga boleh menyemak potongan gaji bulanan anda di ANGKASA menggunakan kaedah menghubungi nombor yang tertera di bawah:

  • +603-7802 2400

SEMAKAN MELALUI  SURAT 

Peminjam yang ingin membuat semakan dengan cara surat menyurat boleh menghantar pertanyaan anda di alamat yang berikut:

Bahagian Perkhidmatan Kredit Dan Perbankan 

Wisma Ungku A.Aziz 

Jalan SS 6/1, Peti Surat 8797

Pejabat Pos Kelana Jaya

46798 Petaling Jaya, Selangor 

SEMAKAN MELALUI KIOSK

Untuk memudahkan urusan anggota koperasi, ANGKASA menyediakan 24 unit kiosk Sistem Potongan Gaji ANGKASA (SPGA) di beberapa lokasi strategik seluruh malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

Perkhidmatan kiosk ini membolehkan anggota koperasi mendapatkan penyata potongan bulanan mereka secara layan diri atau self-service.

Lebih mudah dan cepat, anda tidak perlu lagi beratur.

Cara semak potongan gaji ANGKASA adalah seperti berikut:

  • Memasukkan kad pengenalan yang dilengkapi dengan cip maklumat peribadi dan perlu disahkan dengan cap jari
  • Perkhidmatan ini disediakan secara PERCUMA untuk semua anggota koperasi.
  • Rujuk SENARAI LOKASI KIOSK ANGKASA untuk memudahkan urusan pergerakan anda.

Semakan Potongan Gaji ANGKASA Online (SPGA) 2021

BACA JUGA:

Semakan Potongan Gaji ANGKASA Sabah 

Anggota koperasi yang menetap di Sabah boleh membuat semakan potongan gaji anda dengan cara yang berikut:

  1. Layari: PORTAL RASMI SEMAKAN POTONGAN GAJI ANGKASA SABAH
  2. Isi kesemua maklumat yang diminta dengan lengkap.
  3. Muat naik dokumen bukti potongan gaji terkini anda.
  4. Selesai dengan semua langkah di atas, klik 'Im Not Robot' dan klik 'Submit' 

Semakan Potongan Gaji ANGKASA Sarawak

Anggota koperasi yang menetap di Sarawak boleh membuat semakan potongan gaji anda dengan cara yang kami sediakan di bawah:
  1. Layari: PORTAL RASMI SEMAKAN POTONGAN GAJI ANGKASA SARAWAK
  2. Isi kesemua maklumat yang diminta dengan lengkap.
  3. Muat naik dokumen bukti potongan gaji terkini anda.
  4. Selesai dengan semua langkah di atas, klik 'Im Not Robot' dan klik 'Submit'

Moratorium ANGKASA 2021

Pemakluman Berkenaan Moratorium Kepada Yang Membuat Ansuran Bayaran Balik Melalui Sistem Potongan Gaji Angkasa

Merujuk kepada pelaksanaan Moratorium bayaran balik pinjaman seperti yang diumumkan oleh Kerajaan Malaysia di bawah PEMULIH pada 28 Jun 2021, ANGKASA akan menguruskan moratorium bermula gaji bulan Ogos 2021 selepas menerima data arahan daripada pihak pembiaya.

Seperti notis di bawah:

Notis Makluman Moratorium ANGKASA 2021

Untuk sebarang pertanyaan mengenai potongan gaji atau moratorium anda boleh terus hubungi pihak berkenaan di saluran berikut:

  • Telefon +603 – 7806 1977 dan tekan nombor satu (1) untuk pilihan potongan gaji atau
  • Menghantar e-mel ke semakan@angkasa.coop. (E-mel yang dihantar akan menerima maklum balas dalam tempoh lima hari waktu bekerja.) atau
  • Membuat semakan secara atas talian melalui www.sola.my/espga_semakan

Kesimpulan

Apa gunanya informasi yang bermanfaat tetapi tidak dikongsikan?

Apa gunanya teknologi yang canggih tapi tidak kita aplikasikan secara efektif?

Semoga perkongsian InfoEkstra hari ini memberi manfaat kepada anda dan menjadikan anda anggota koperasi yang lebih peka akan potongan gaji bulanan anda di ANGKASA.

Sebarkan artikel ini untuk membantu rakan-rakan dan ahli keluarga anda yang lain.

TERIMA KASIH

Comments

  1. Nama saya Kaarima Hakim, saya dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu kepada semua warganegara Indonesia yang mencari pinjaman di internet agar sangat berhati-hati kerana internet penuh dengan penipu, beberapa bulan yang lalu saya benar-benar memerlukan pinjaman, untuk menaikkan perniagaan saya, tetapi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, yang hampir membuat hidup saya sengsara, sehingga seorang teman merujuk saya kepada salah satu pemberi pinjaman bernama Ibu Asmara, pemilik syarikat pinjaman Asmara Hasan, yang Saya menghubungi dan dia memberitahu bahawa sekiranya saya dapat memenuhi syarat dan ketentuan mereka bahawa pinjaman saya akan diberikan kepada saya dalam masa kurang dari 24 jam yang saya buat, selepas itu saya memohon pinjaman sebanyak 450 juta rupiah setelah perincian saya disahkan dalam masa kurang daripada 24 jam, akaun bank saya dikreditkan. Sekarang saya sangat gembira kerana kerjanya yang baik. Asmara dalam hidup saya dan keluarga, saya memutuskan untuk berkongsi kesaksian saya mengenai Ibu Asmara Hasan, agar orang-orang dari negara saya dan bandar saya dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman dalam bentuk apa pun, sila hubungi Ibu. Asmara melalui e-mel: asmarahasanloancompany@gmail.com, atau hanya whatsapp +1 (802) 695-0723 Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: kaarimahakim@gmail.com untuk pekerjaannya yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya

    ReplyDelete
  2. Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih, dan semoga Tuhan terus memberkati ibu Cik Asmara yang baik. Saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk menasihati orang Indonesia, bahawa terdapat banyak penipu di negara ini, jadi jika anda memerlukan pinjaman keselamatan dan satu-satunya yang memerlukan pinjaman diperlukan, hubungi syarikat pinjaman melalui e-mel ( : asmarahasanloancompany @ gmail.com) atau whatsapp +1(802)695-0723 Oleh itu, untuk kerja baik yang dilakukan oleh Cikgu Asmara dalam hidup dan keluarga saya, saya perlu mengisi dan menanggung rungutan saya mengenai Miss Asmara, pilihan orang dari negara dan bandar saya dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman hubungi Miss Asmara melalui e-mel: (asmarahasanloancompany@gmail.com) sila hubungi Miss Asmara. Dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini tetapi saya sangat gembira sekarang dan saya perlu memberitahu orang lain mengenainya. Dia menawarkan semua jenis pinjaman kepada individu dan syarikat dan saya juga ingin Tuhan memberkatinya lebih banyak,

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (ridayahya1234@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik perniagaan wanita yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Maha Esa terus memberkati Cik Asmara untuk pekerjaannya yang baik dalam hidup saya dan keluarga.
    Terima kasih semua

    ReplyDelete
  3. Nama saya Hadhira Rahma Saya berasal dari indonesia Saya telah mencari syarikat pinjaman tulen sejak 5 bulan yang lalu, untuk membeli rumah
    semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipu yang membuat saya mempercayai mereka dan akhirnya mereka akan menjadi penipu. dan mereka akan mengambil wang saya tanpa memberikan apa-apa sebagai balasan, semuanya
    harapan saya telah hilang, saya bingung dan kecewa, saya tidak pernah mahu ada kaitan dengan syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari dude, kawan saya adalah sepupu saya. Saya memberitahunya semua yang berlaku dan dia mengatakan dia boleh menolong saya, bahawa dia tahu syarikat pinjaman yang dapat menolong saya dengan jumlah pinjaman yang diperlukan oleh saya dengan kadar faedah yang sangat rendah 2%, dia baru mendapat pinjaman mereka, dia memberitahu saya untuk menghantar e-mel kepada mereka, saya lakukan
    sama seperti dia telah memberi arahan kepada saya, saya meminta mereka melalui E-mel: (asmarahasanloancompany@gmail.com) kemudian kepada saya
    kejutan terbesar saya mendapat pinjaman dalam 24 jam, saya tidak percaya,
    Saya gembira dan kaya lagi dan saya bersyukur kepada pinjaman itu
    syarikat seperti ini masih ada. penipuan di semua tempat,
    tolong beri saya nasihat kepada semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk menghubungi
    Cik. Asmara Hasan melalui e-mel: (asmarahasanloancomany@gmail.com)
    hidup anda akan berubah seperti saya. anda masih boleh menghubunginya melalui nombor ini +1(802)695-0723 hari ini dan mendapatkan pinjaman anda dari mereka, Tuhan memberkati syarikat pinjaman Miss Asmara kerana menawarkan pinjaman tulen mereka.
    Pastikan anda menghubungi syarikat pinjaman Asmara untuk pinjaman anda kerana saya berjaya mendapatkan pinjaman saya dari syarikat ini tanpa tekanan.
    anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan lebih banyak maklumat melalui e-mel (: hadhirarahman@gmail.com)
    sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang sama dalam hidup anda

    ReplyDelete
  4. Salam untuk semua warganegara malaysia, nama saya Andika Enny, SILA, saya ingin berkongsi kesaksian hidup saya di sini di platform ini agar semua warganegara malaysia harus berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Tuhan benar-benar menyokong saya melalui ibu yang baik MARIA ALEXANDER . Setelah beberapa lama berusaha mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan, dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan saya kehilangan lebih dari 40 ribu Rm dengan pemberi pinjaman yang berbeza setelah membayar beberapa yuran dan tidak mendapat hutang. Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang kawan saya Kabu layu yang kemudian memperkenalkan saya kepada Puan MARIA ALEXANDER, seorang pemberi pinjaman di syarikat bernama ACCESS LOAN FIRM sehingga rakan saya meminta saya untuk memohon dari ibu MARIA, jadi Saya mengumpulkan keberanian dan menghubungi Ibu MARIA.

    Saya memohon pinjaman 600,000 Rm dengan kadar faedah 2%, jadi pinjaman itu diluluskan tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat semasa pemindahan kredit, kerana tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman pemindahan yang saya hanya diberitahu kepada dapatkan perjanjian lesen permohonan mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari 48 jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir itu adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah 600,000 Rm. Saya sangat gembira kerana Tuhan akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang memberi saya keinginan hati saya. mereka juga mempunyai sekumpulan pakar yang akan memberitahu anda tentang jenis perniagaan yang ingin anda laburkan dan bagaimana untuk melaburkan wang anda, sehingga anda tidak akan muflis lagi dalam hidup anda. Semoga ALLAH memberkati Puan MARIA ALEXANDER untuk mempermudah hidup saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan MARIA melalui e-mel: (mariaalexander818@gmail.com) atau (Whatsapp: +1 (254) 276 -8402. untuk pinjaman anda

    Akhir kata, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana meluangkan masa untuk membaca kesaksian sebenar mengenai kehidupan saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. Sekali lagi nama saya ANDIKA ENNY, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut melalui e-mel saya: (andikaenny0@gmail.com)

    ReplyDelete
  5. Selamat hari pembaca yang saya hormati. Nama saya Zainab Bachar dari Indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati kerana terdapat penipuan di mana-mana.

    Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia agar berhati-hati. Beberapa bulan yang lalu saya menghadapi masalah kewangan, dan dalam keadaan putus asa, saya ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang rakan merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai bernama Miss Asmara, saya hampir kehilangan harapan sehingga bertemu dengan pemiutang yang dipercayai ini bernama Asmara Hasan. Syarikat Asmara meminjamkan pinjaman tanpa jaminan berjumlah 600 juta rupiah (Rp 600,000,000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan atau kesulitan, Semuanya berjalan lancar dan dengan suku bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut dan gembira menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahawa saya akan menyampaikan berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi miss Asmara melalui EMAIL: (asmarahasanloancompanyt@gmail.com) Anda tidak akan kecewa untuk mendapatkan pinjaman sekiranya memenuhi syarat.

    Anda juga boleh menghubungi saya: (zainabbachar22@gmail.com) jika anda memerlukan bantuan atau lebih banyak maklumat

    ReplyDelete
  6. Halo nama saya Kaarima Hakim, saya tinggal di Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengucapkan terima kasih kepada Tuhan Yang Maha Kuasa untuk hidup saya. Dan kerana mengirim ibu yang luar biasa seperti rindu Asmara, yang telah membawa kegembiraan dalam hidup saya dan rumah saya. Oleh itu, jika ada di antara anda di sini yang ingin memohon pinjaman, anda harus menghubungi Asmara Hasan melalui e-melnya, mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman kredit sebenar, Ikuti semua prosedur di SYARIKAT PINJAMAN ASMARA HASAN dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman . bijak dan bersinar mata anda, jadi anda tidak akan kehilangan wang seperti saya, hubungi Asmara Hasan jika anda benar-benar memerlukan pinjaman @ asmarahasanloancompany@gmail.com
    hubungi saya juga supaya saya dapat memberikan lebih banyak maklumat dan penjagaan. kaarimahakim@gmail.com
    terima kasih

    ReplyDelete
  7. Halo semuanya! Bantu saya berterima kasih kepada Bunda Esther

    Saya Widodo saya tinggal di Medan di Indonesia, saya telah mencari pinjaman selama beberapa tahun. Saya 6 kali menjadi korban penipuan dengan pemberi pinjaman palsu yang telah menghancurkan hidup saya, saya memang mencoba bunuh diri karena mereka. Karena saya punya hutang dan tagihan yang harus dibayar. Saya pikir ini sudah berakhir untuk saya, saya tidak lagi memiliki perasaan hidup. Saya hampir menyerah, tidak sampai saya mencari saran dari teman SISKA WIBOWO (siskawibowo71@gmail.com) yang kemudian mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal, Ny. ESTHER PATRICK yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 150 juta Rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada tingkat bunga lebih rendah dari 2%. (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya terapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres . silakan hubungi ibu sekarang estherpatrick83@gmail.com

    Dan saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, Jadi saya tidak dapat menyimpan ini untuk diri saya sendiri sehingga saya harus mulai dengan membagikan kesaksian tentang mengubah hidup ini bahwa Anda dapat menghubungi saya melalui email (widodocepi@gmail.com) Ny. Esther Patrick Saya selamanya Bersyukur atas Segala yang telah Anda lakukan untuk saya.

    ReplyDelete
  8. Halo semuanya.
    Nama saya Ayu Annisa Sudaryanti dari Jln Mampang Prapatan I Rt.6/6 Jaksel, Jakarta. Saya melihat komentar dari orang-orang yang sudah mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman Rika Anderson di facebook dan blog

    Saya memutuskan untuk mendaftar di bawah rekomendasi dan kesaksian mereka dari Ibu Nazeaf shehu dari Badung dan tinggal di Jakarta email: ameliahariyah1@gmail.com dan LEONY DORA dari Surabaya email: nyratyy@gmail.com hanya beberapa jam kemudian, saya mengkonfirmasi pinjaman pribadi saya di saya Rekening MAYBANK dengan jumlah total Rp650.000.000 yang saya minta.

    Ini adalah berita yang sangat bagus sekarang saya dapat membayar hutang saya, berinvestasi di peternakan saya dan biaya sekolah anak-anak saya. Saya menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman asli tanpa takut untuk mengajukan melalui mereka

    Situs web: www.rikaandersonloancompany.com
    Email: support@rikaandersonloancompany.com
    rikaandersonloancompany@gmail.com
    www.wasap.my/+19295260086/RikaAndersonloancompany
    Saluran kantor/ Whatsapp: +1(929)526-0086

    Saya senang sekarang karena saya telah mendapatkan pinjaman yang saya minta. Saya berjanji ibu Rika juga membawa pelanggan serius yang membutuhkan pinjaman sehingga mereka bisa bahagia.

    Anda juga dapat menghubungi untuk informasi lebih lanjut di
    email: yuuu.annisa@gmail.com
    Negara: Indonesia
    Kota: Jakarta
    Jumlah: Rp650 Juta

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum
    Nama saya Farliyana Albaid dari Kuala Lumpur, saya ingin berkongsi kesaksian hidup saya di sini di platform ini supaya semua pencari pinjaman akan berhati-hati tentang peminjam di internet

    Setelah beberapa lama cuba mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk memohon pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan hilang RM6400 kepada seorang lelaki di Afrika. Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan kawan saya Encik Mohd Farid bin Ahmad yang kemudian memperkenalkan saya kepada Puan Helen Wilson. Jadi rakan saya meminta saya memproses pinjaman saya dengan Puan Helen. Jadi saya menghubungi Puan Helen melalui e-mel: helenwilson719@gmail.com dan juga pada WhatsApp: +1-585-326-2165

    Saya memohon pinjaman sebanyak RM120,000 dengan kadar faedah sebanyak 2%, tidak lama lagi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persediaan dibuat untuk pemindahan kredit, kerana ia tidak memerlukan jaminan dan penjamin untuk pemindahan pinjaman, Saya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari 4 jam, wang pinjaman saya dimasukkan ke dalam akaun bank saya. Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan RM120,000. Saya sangat gembira bahawa akhirnya ALLAH telah menjawab doa saya dan dia telah memberikan saya keinginan hati saya.

    Semoga ALLAH memberkati Puan Helen Wilson yang memberi saya kehidupan yang adil, jadi saya menasihatkan sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Helen melalui e-mel: (helenwilson719@gmail.com) dan WhatsApp: +1-585-326-2165 untuk pinjaman anda

    Akhirnya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda kerana meluangkan masa untuk membaca kesaksian sebenar tentang hidup saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa kepada ALLAH untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. Anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut melalui e-mel saya: (farliyanaalbaid@gmail.com)

    Semoga kedamaian, rahmat, dan rahmat Allah juga bersamamu..

    ReplyDelete
  10. Nama saya Rahman Latief Saya trauma dari segi kewangan kerana saya telah ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari transaksi dalam talian tetapi semua keraguan saya segera hilang apabila rakan saya memperkenalkan saya kepada SYARIKAT PINJAMAN ASMARA HASAN. Saya bersyukur saya mendapat pinjaman sebanyak Rp200,000,000. Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman daripada syarikat dalam talian yang terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen juga, mereka juga mempunyai kadar faedah yang baik. Saya gembira sekarang kerana saya boleh menubuhkan perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula sebentar lagi. Berhenti membuang masa anda dengan semua pemberi pinjaman di luar sana dan kunjungi ASMARA HASAN untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Anda boleh menghubungi mereka melalui EMAIL ATAU WHATSAPP Asmarahasanloancompany@gmail.com +18026950723, jika anda ingin bertanya banyak tentang mereka, anda juga boleh menghubungi saya melalui email: rahmanlatief45@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment